Sidor

torsdag 11 december 2008

K

Du är inte jag
Du är någon helt annan
Därför älskar jag nog dig

Jag är inte den som gör intryck
Jag lägger mig på golvet
Får människor att le
Och det är värt det så länge jag får se ditt leende

Vi är vuxna människor
Med så vackra brister
Att alla vill röra vid oss

Och ditt hjärta innehåller;
Frostbitar
Höstglöd
Rödkindad sommarvärme
Ett vildvuxet regn
Få har lyckats röra vid det
Få har haft den orken

Jag kommer nog alltid att bo i någon ynka stad
Med mina 
Katter böcker längtan
Du är mer än välkommen

Du är
Mer än vad du tror
Du ger mig kärleken åter
Du tror på mig och varför vet jag ej

Du är långt borta
Du är antagligen fri
Du är kanske rödvinsberusad
Rödgråten
Men ändock fri

Du är bland allt och alla
Du är förlåten
Förälskad
Förvirrad
Försvunnen
Ändå är du i mitt hjärta
Med dina ord passioner och din lycka

Du finns ändå nära
I alla låtarna vi lyssnade på
I alla meningarna vi bildade
I alla promenadstråk i den här jävla staden

Du är röd
En av vackraste

5 kommentarer:

Anonym sa...

vilken underbar underbar dikt!! du är den bästa poeten!! kommer sakna dig när jag är på andra sidan jorden! men snart är det vår och då står jag i din hall med en kall bira!!

räven sa...

finare än snus. mycket finare.
och så hoppas jag att klara står i min hall också nån gång till våren med en kall bira. då bjuder jag upp till grill.

Anonym sa...

jag kommer ha köttbitar till alla och bira i stora lass! sen lägger vi oss på en filt med emmelys mp3-högstalare och har det gött!! Puss på er!

Anonym sa...

Det låter fint det, mina rödhåriga underbara vänner. Jag tar med mig öh, morötter ^^

lovisa sa...

fy fabian så fint sara.