Sidor

lördag 13 juni 2009

Åttonde juni

Igår cyklade du förbi mig. Du hade skinnjacka och en tröja från högstadiet. Du såg upp, under otvättat hår och finnig panna. Och trots att jag körde förbi, hastigheter som gick om varandra, friktion och vind, så fanns det en gammal påmind kärlek. En kärlek som finns kvar under bron, i luften och röken från sågverket. En kärlek som behövs skrapas fram. Och jag undrar om du kände igen mig. I vit bil, hårdsminkad yta och nya drömmar. Men ändock samma fräkniga hud och oerhörda drömska blick. Och jag undrar vad du gör idag. Om du är lycklig. Om du har någon som behandlar dig väl. För du har inte haft det lätt, det har jag hört. Och kanske, älskar någon bit i mig en liten bit i dig. Våningssängsfnittret och doften av din hud. Bilden av ert stökiga kök och dina urblekta t-shirts. Bara så du vet. Om du någon gång skulle läsa.

Inga kommentarer: