Sidor

onsdag 22 februari 2012

Hon var överallt och ingenstans, alltid där och alltid borta, ständigt närvarande och frånvarande på samma gång

temlan
Det töar. Tunga droppar faller på balkongen. Jag helgläser en tunn och bortglömd sak från magasinet: På dina murar av Helena Looft. Fem minuters halvdan bokrea, lyckligtvis har jag redan förhandsbeställt från adlibris. Majken fyller 4 år. Vi firar med kokt torsk, grädde och en semla. Jag behärskar numera dubbel mosstickning, har fått upp ny inspiration till broderimotiv och på fredag kommer Tina hit. Jag ser gärna vi att dricker oss redlösa och skriver pubertal poesi. Baskrarna ligger redan framme.

1 kommentar:

emma håkansson sa...

(Det går att kommentera om man klickar på inlägget. Men ska försöka ordna så att det syns direkt, ska ju vara lättnavigerat! Har du några bokreatips? Har inte tittat alls. Nu har jag läst ut Ovärdig dotter, jag tyckte om den men kände mig rastlös under läsningen. Intressant tema med mor som går bort samtidigt som man själv får barn. Tiden. En kompis kompis har skrivit en biografi på samma tema: http://www.gothiaforlag.se/se/butik/amnesomraden/amnesomraden/gothia_personligt/du_ser_draken_genom_fonstret.ecp?product_category_id=2336&content=true&searchparam1=serial=72057487 Trevlig helg!