Sidor

söndag 26 oktober 2008

Min enda inspirationskälla - Gunnar Blå

"Jag söker hans kuk. Den är len och skönt varm. Den är liten som en musunge, ett mjukt getingbo. Han pratar trött och berusat efter alla drinkar. Mandomen hänger slappt mellan hans ben. Jag vill ägna hela natten åt hans mjuka kuk. Han pratar på, jag är väl som någon slags terapeut för honom, men jag är för upphetsad för att orka lyssna. Jag känner bara den lydiga kuken mellan mina händer. Den lilla och tillförlitliga. Den mjuka kuken i mina händer när jag försiktigt kramar den. Det är ett återvändande, en helhet, trygghet. En upphetsande förtvivlan, en kåt sorg. Jag behöver inte ens smeka mig själv. Bara håller hans slaka lem i min vänstra hand, rullar den mellan fingrarna, kramar den, knölar ihop och vecklar ut den igen, drar pungens hud över ollonet och avtäcker det igen."

- Liten, varm, mjuk.
Föralltid.

Inga kommentarer: