Sidor

onsdag 22 oktober 2008

Projekt

Klara och jag har alltså ett erotiskt projekt. Noveller, prosa och små meningar av stor betydelse ska publiceras i ett litet häfte som skall spridas i Växjö stad. Förhoppningsvis med inspirerande illustrationer av Emmely. Detta projekt får mitt hjärta att slå lite extra hårt i hårda tider som dessa. Denna afton bjuder jag även på ett smakprov som blev skrivet i mitt flickrum en kulen tisdagskväll den 21/11.

"Och sängen är obäddad, full av dina rester. Av mina handavtryck mot lakan. Fuktig kärlek i en grå samtid. Jag tänker håll mig hårt. Håll mig tills huden brister. Tills rivmärkena går in i märgen. Låt hans händer ta sönder min mjuka närvaro. Låt fingrar och kuk fylla varje hål. Nedtryckt i en madrass, vars tunga stötar ger mig blåmärken. Om han kysser mig nu går allt förstört."

1 kommentar:

Anonym sa...

underbart! det kommer bli världshistoriens succé!