Sidor

fredag 4 september 2009

While he talks his dreams to sleep you notice there´s a highway that is curling up like smoke above his shoulder


Mitt objektiv har gått sönder så jag letade upp min budgetkamera. Och jag är numera filmvetare. "Citizen Kane" var skickligt gjord, bitvis ruggig. Jag har beställt serieböcker för 600 kronor och letar efter en fin svart klänning. Det enda jag i stort sätt kan lyssna på är fransk musik från 50 och 60 tal. Och om nätterna gråter Alice. Så jag ger henne godis. Och river upp mina smalben. 

Så hittade jag en text Tina skrev för några år sedan som låg i en gammal och sliten pärm. "Tänk om" var temat och när jag läser den hör jag fortfarande hennes skorrande r läsa upp meningarna. Och jag minns hur hjärtat bultade för blyertshjärtan och Per Hagmanböcker. Därför tänker jag rama in den. Jag tror det är viktigt för mig.