Sidor

söndag 30 augusti 2009

Någon slags dedikation

Jag tycker om dina långa förklaringar och hur du använder händerna när du pratar. Och jag tycker om när du dricker kaffe på morgonen och att du inte alltid låter mig bestämma. Samt att du blåser ut röken jättehårt varje gång du drar ett halsbloss. Sen tycker jag om din röst efter du druckit tre öl och dina buskiga ögonbryn och stora steg när vi är ute och går. Och att du blir svartsjuk då jag drömt en dröm om Henrik Burman eller någon annan dum gammal tonårsförälskelse. Jag tycker om att jag kan säga vad som helst till dig utan att du skulle tycka jag vore knäpp och att jag kan förlora mig i din armhåla. Jag tycker även om hur vi skrattar åt andra människors utseenden och sätt att prata, som om vi själva vore felfria. Och jag tycker om hur pass olika vi faktiskt är och att vi alltid kommer vara det.

1 kommentar:

Lisa sa...

detta var ju fint, ett gulligt sätt att beskriva. det är nästan så jag skulle vilja beskriva min syskonkärlek till världens bästa storebror. Inspiration - galant!