Sidor

onsdag 19 januari 2011

Om vårluft,läslust och kattsmekning, som vanligt

alls
allt jag behöver
darling river
Här är den. Boken som fått mig att börja läsa igen. Och ibland känns det som om jag själv kunde skrivit den. Inbillar jag mig. Men den är genialisk. Jag är inte genialisk. Jag är inte i närheten av dessa ord. Fan. Men om jag ändå vore. När kvällarna blir milda ska jag sätta mig på balkongen och skriva igen. Förhoppningsvis kan någon katt ligga vid min sida. Och luften ska den vara ren jävla havsluft. Ja, det ska den fan vara. Läs denna nu, Sara Stridsberg : Darling River.

4 kommentarer:

Caroline sa...

Åh den boken verkar helt fantastisk, av det lilla jag kunde läsa. Saknar så himla mycket att sätta mig ned med en bra bok, det finns inte riktigt tid nu bara, blir mest pluggrelaterade böcker och de är inte lika bra. Minst sagt.

Anonym sa...

Hej! Du är fin!

den andra räven sa...

ööööj blogga nu d¨å. jag går in här hundra ggr/dag och förväntar mig nya inlägg hälften av gångerna

niclas sa...

jag gillar darlig river. läste den först, och sen happy sally men jag tycker inte att sally hade så mycket att komma med