Sidor

söndag 14 augusti 2011

Det var inte en fråga om lycka eller att vara förälskad. Det handlade om att hitta hem.

i körkan
i körka
på trappen
rymmer
klaraoskarbil
bilen på gården
väggen
valsen
"I ditt hjärta finns det:
frostbitar,
höstglöd,
rödkindad sommarvärme,
ett vildvuxet regn.
Få har lyckats röra vid det.
Få har haft den orken."
Detta skrev jag 10/12-08 i den tunna lilla bruna skrivboken jag fick av dig. Du skulle resa iväg och jag insåg hur mycket du betydde för mig. Och du betyder, fortfarande, lika mycket. Nu har du funnit han som fått ditt hjärta och som kommer stå vid din sida tills ni blir gråa och krokiga.

1 kommentar:

Röd sa...

Jag sitter här och gråter och känner hur mycket kärlek det finns för mig. Du var underbar som läste för oss i kyrkan och jag är så lyckligt lottad som har vänner som er! Hjärtat svämmar över!