Sidor

torsdag 21 juni 2012

misomma Jag bränner axlarna i soldis. Säljer Slas, Jansson och Lessing till förtret. Lyssnar på "Att angöra en brygga" och det doftar tång i hela staden. Jag badar, två gånger om. I åska och solsken. Det är varmt och jag greppar efter de små snäckskalen precis som förra året, suger halvet ur mina hårtoppar. Jag binder kransar. Vi halvspringer in till en blueskonsert och köper sur öl, vi njuter. Jag kysser hans numera skägglösa ansikte, vi letar lönnlöv, går hem. Imorgon får jag gripa tag i hennes liv och jag tänker inte släppa taget.

3 kommentarer:

Frökens bloppis sa...

Herregud. Förlåt. Nu såg jag att du kommenterat på min bloppis-blogg. Jösses. Roligt att du blev nöjd med koftan! Vet du att jag håller på att rensa som tusan just nu inför nästa flytt... Ibland ter sig inte livet riktigt som man önskar. Jag har ett randigt Marimekko nattlinne. Kan det vara något? Mitt mobilnr: 0705193759

Vänligen Julia

Emma sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
emma sa...

Hejhej! Hur har sommaren varit? Hälsningar från andra sidan internet!