Sidor

fredag 24 juli 2009

Första och sista gången

Det var den där dagen när jag inte räckte till. När du i Ebba Grön t-shirt och yvigt blont hår (kanske röda kinder och trasiga jeans) sprang förbi mig. Du doftade tuggummi och blyerts och du var på väg. Jag hade sett dig i skolkatalogen och jag visste att det var för dig som jag var här. Det var för dig jag gick dessa vilsna steg. Det var för dig jag knöt min slips och slet upp mina converse. Om du ändå hade sett mig. Då kanske stora blå ögon hade förälskat sig i grågröna små. Och jag visste att du gjorde film. Och att du antagligen lyssnade på Ebba Grön. Och dina långa ben. Och bleka hud. Och varma doft.

2 kommentarer:

Lisa sa...

svar till kommentar - någonstans mellan hud och byxa tror jag :O
och fin text, fin var ordet!

blygvink sa...

tack. du är bra