Sidor

söndag 15 januari 2012

Ett berusande äventyr

kakan
gitarren
Virkning och födelsedagar. Dagar och kvällar rusar förbi i våldsam fart. Vänner förälskar sig och vi kämpar vidare i stormar, tidigt mörker och stundtals dåliga nätter. Hittar intressen, läser DN helg, förklokar sig. Vi vill ju bli så mycket bättre och starkare båda två. Fikar på och dricker likör till kaffet. Jag vaknar mitt i natten av hans hand i mitt ansikte. Jag drömmer att jag lyfter mormor, väcker henne till liv och låter henne blåsa sitt sista andetag över mitt ansikte. Det är första gången jag drömmer om henne sedan hon försvann. Snart kommer hon i jord. Då ska jag sjunga, dikta och täcka med mossa. Det är fortfarande vinter och ibland är kylan riktigt påtaglig.

1 kommentar:

lovisa/polichinelle sa...

Du skriver så vackert, Sara.

(och glasögonen är från Specsavers! finns i lite olika bruna nyanser har jag sett, jag har den mörka.)