Sidor

onsdag 11 november 2009

Ett gammalt kärleksminne som fastnat och vägrar försvinna del I

För egentligen minns jag inte hur vi kysstes, bara att vi gjorde det. Kanske nuddade din tungspets min. Kanske var dina händer nersmutsade av jord. Huvudsaken var att du tog på mig. Strök dem över mitt raka, slingade hår. För jag minns att du tyckte jag var fin den dagen. Med ljusblå stickad tröja, kostymbyxor med pressveck som kliade men som jag visste att du skulle lägga märke till. Det var för dig jag ville vara. Och jag vet att jag inte var någon alls för dig. Jag vet att du kysst mer spännande människor i ditt liv. Rört vid smalare midjor och mjukare hud. Ditt liv var fullt av liv medan mitt liv var fyllt av dig. Anteckningar, bilder i taket, sparade sms och små små bitar som jag gjorde till vårt. Och bevarade i mitt hjärta.

1 kommentar:

Malene sa...

Ditt liv var fullt av liv medan mitt liv var fyllt av dig.


Sant, och åh, jag hatar verkligen det.