Sidor

onsdag 25 november 2009

Försöker se syftet med allt

vi kan väl spela en gång till
sällskapen
två saker
Håller på med en novell kallad "Ett kärleksbrev till någon som behöver det". Har upptäckt att Ulf Lundell skriver dikter. Han skriver:

'Maud
Det råder ingen tvekan om vem du är
Jag kan ditt personnummer
Jag kommer att låta efterlysa dej
Katterna och jag svälter
Kom tillbaka
Jag struntar i din stereo och din teve
Kom tillbaka!
Det här är en dikt till dej
och mej själv
och vår förvirring'

Jag tror jag älskar Ulf Lundell, på alla sätt och vis. När jag läste Jack för fyra år sedan, läste jag för övrigt ut den på två dagar, blev jag helt upprymd av en varm känsla av något jag egentligen inte kan sätta ord på. Frihet, kanske? Flyktiga kärleksrelationer, vem vet? Resor, rökiga lägenheter, knapprande skrivmaskiner, rödvin. Allt det där som inte är jag.

2 kommentarer:

Vedde sa...

du är på god väg; tänk Prag, tänk din skrivmaskin!

Anonym sa...

l?rt en masse