Sidor

torsdag 29 mars 2012

Koltrasterna kvittrade och smackade belåtet med näbbarna

huvvet
Planterar en potat i en hink, innan jag förgrott den, lever farligt vill säga. Letar ihärdigt efter fler odlingstips. Äggkartonger och tidningspapper. Tycker kanske att förkultivering kan vara något av det vackraste ordet just nu. Får nys om Stockholm music and arts. Tänker att jag bör åka dit, trots mitt Stockholmshat. Bearbetar sedan lyriken. Börjar läsa Havsmannen och får magont, främst av kattmordet. Peter är mjölig nästan jämt. Ger mig bagarkyssar. Jag tackar och tar emot. Låter min gammelmoster Lilly få en tanke, minns doften av hennes hem, söndagsmiddagarna, Domus och hur det fräste ur hennes mun då hon entusiastiskt talade om något.

1 kommentar:

Tina sa...

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=909&artikel=3036847

Jag tycker att du ska lyssna på den här. Den fick mig att le, och att gråta lite. Bara en skvätt. Sådär i förbifarten när livet ändå rullar på.
Han är så osympatisk och bitter. Det är fint.