Sidor

tisdag 27 januari 2009

Gör mig lycklig nu

Om jag dricker en grogg. Råkar stava fel. Skicka ett sms till någon. Spilla på mig själv. Gå vilse i natten. Tappa bort mig själv på någon krog. Om jag lyssnar på jazz, går runt i min Iron Maiden tröja, dricker en kopp te, kissar med dörren öppen och skrattar åt någonting orelevant. Fylleringer till en gammal kärlek eller till min farbror, lyssnar på en låt som båda minns och sjunger med. Om jag vill spela monopol, trots att man är två. Läsa en bok trots att man borde umgås. Eller bara råka glömma bort en liten detalj. Förlåt mig då.

Förlåt för alla sommrar, vårar, höstrar och vintrar som kommer. Förlåt för alla fester, alla ölflaskor, cigarettpaket, facebooksstatusar, dikter, oskrivna som skrivna. Förlåt för det jag kommer göra och det som kommer bli ogjort. 

Ville bara säga det, innan det är för sent. 

Inga kommentarer: