Sidor

torsdag 22 januari 2009

Kära tant Annie

"Här kommer en hälsning från glasdockan i Växjö. Jag tänkte bara skriva att jag saknar dig och att jag tänker på dig ibland. Och att jag blivit som dig. Har skaffat två katter. Bor själv. Och svettas brutalt om nätterna. Just nu läser jag Litteraturvetenskap, började häromdagen. Ibland skriver jag, fast det är inte ofta, men när jag gör det blir det aldrig så bra som förr. Du gav mig nog någon slags inspiration, även fast jag inte kände det då. Förlåt om jag inte verkade uppskatta dig, men det gjorde jag, tro mig.

Hur har du det? Hur är barnen du har nu? Inte lika bra som vi hoppas jag..
Och jag hoppas verkligen att vårt projektarbete är ett föredöme för alla mpbarn. Och att du, stolt, visar upp den för alla, ofta.

Förresten, har du kvar huset i Frankrike? Funderar på att åka dit i vår med en bra man och det hade varit trevligt att bo där i några dagar då. Fast du kanske har det uthyrt? Tänkte jag skulle fråga ändå.


Kramar Glasdockan"

2 kommentarer:

Tina sa...

Är den bra mannen Snedkuken?

Anonym sa...

Kära Annie :)