Sidor

söndag 18 oktober 2009

Förälskad över en natt

Inatt drömde jag om Stockhom. Jag gick på gatorna i en röd kappa och det snöade tunga, stora flingor som fastnade i håret. Och alla jag mötte log mot mig. Och jag tänkte, varför har jag i alla tider ställt mig emot den här staden. Människorna är vackra, gatorna likaså och till och med jag är vacker här. Så nu sitter jag och hoppas att den här kärleken inte är temporär och dör ut inom några månader. Jag hoppas att jag en dag sitter på Gärdet, på en rundad balkong med murgröna som klättrar längs räcket och med katter som solar sig på marken.





För Växjö är inte en stad att bosätta sig i, för oavsett regnrusket, sjöarna, Linnéparken och älskade Sandgärdsgatan så är man endast här på besök. En flyttfågel som vilar sig lite.

2 kommentarer:

Tina sa...

Ja! Sotckholm!
Nära mig!
Vi kan sitta på sunkiga barer, och sunkiga stadshotellet här. Du kan ragga på gubbar och jag kan fylledansa.

Anonym sa...

Ja Stockholm. Den staden går att älska. Men kan vara skön att ha på håll med - bara man vet att man får komma tillbaks :) Ställ dig i bostadskön bums, om inte redan gjort.