Sidor

torsdag 1 oktober 2009

Mon frère nocturne


Jag har sagt det och jag säger det igen; han är alltid som snyggast när han lämnar mig. Med skäggstubb, obrydd blick och egentligen, nu när jag tänker efter, lite arrogant stil. Och kvar blir bara en enorm tomhet. En konstig tomhet. Så jag la mig på sängen för att läsa i mitt senaste serietillskott, Frances, som jag blev fullkomligt förälskad i. Och till min fasa finns nu inte del II att köpa någonstans. Ack, ack, ack. Och imorgon får det gärna vara solsken på min promenad. Och regn på min kväll. Och stjärnklart på min natt.




bild: hannah and london metz

4 kommentarer:

räven sa...

jag som funderade på att köpa den på bokmässan! men nu kan jag ju låna din. om jag får.

Anonym sa...

när ska du lägga upp det vi skrev i din bok kvinna? passade kjolen? tell me I need to know. love and respect

blygvink sa...

vem som helst får låna frances! tänker sprida den underbara skriften till alla som vill insupa den. och kjolen passade. kanske tar på mig den ikväll och matchar den med ett glas rosé

<3

Anonym sa...

bra start