Sidor

söndag 4 oktober 2009

Skummig öl

I onsdags fyllde jag faktiskt år. 21 höstriga år är jag nu. Och jag det kanske var den mest stillsamma födelsedagen jag haft, men en av de finaste definitivt. 
 
Jag fick ett prickigt anteckningsblock där alla fick skriva några rader om mig, anonymt dessutom. Här kommer ett utdrag:

"sara vår fina vän är en mycket söt liten bajskorv.
men oftast av allt. ja oftare än allt de andra, såg jag hur de röda vågorna våldtog ditt blodomlopp. 
och jag hoppas att vi end up i närheten av varandra och delar Svenssonlivets vardag med varandra. då vill jag göra din vardag värd att leva för du kommer göra min. 
kanske går det bra med en kopp te på tu man hand. eller en räka. gillar ölatmosfären, känns som vi lever bäst då."

Och jag fick skriva en liten hälsning till mig själv, vilket jag också gjorde:
"puss på dig Sara. du har mjuka kinder och en mjuk näsa. och din hand är säkert varm. skriv en dikt om mig någon gång."



Inga kommentarer: