Sidor

lördag 24 oktober 2009

You were barely on my mind


Här ligger vi och cyklar i en soffa ingen ville ha. Vi kanske var trötta av hamsterdansen, kaffet i köket eller av varandras läppar mot varandra. Så vi cyklade en stund. Vi la våra ord i varandras. Du kanske rättade en felaktig fras hos mig. Jag kanske strök min hand i din nacke, bland allt brunruffsigt hår. Jag kanske inte insåg hur den där stunden, som lyckades fångas på bild, var bättre än alla dessa mörka höstnätter utan frågan om promenader eller tryggheten av att se dig studsa förbi i din lägenhet, varje gång man går förbi. Du kanske rörde i någon gryta, eller skrev på någon viktig rapport. Då insåg jag inte det jag inser nu. 

2 kommentarer:

Mallan sa...

Jag är på g med min veckliga bloggkoll nu, förlåt, jag kanske borde kolla alla bloggar varje dag men det gör jag helt enkelt inte. ^^ Men den här bilden är så bra, och vi är så bra. Och jag blir så glad nu. <3

Anonym sa...

mycket intiresno, tack