Sidor

onsdag 30 november 2011

Ofta är belöning nog att höra de lugna hjärtslagen och den regelbundna andningen.

mellanbåtarna
Bilderna från förra vintern får mig att längta efter ett lätt snötäcke. Fåglar som halkar omkring på isen, att mata surdegsbrödet med. Nu ska jag ägna några dagar åt att pyssla, rå om, vara hemma, lyssna på Lars Gullin och kanske någon enstaka jullåt. Koka opp grädde i en kastrull och slänga i vad som finns till hands för att sedan låta stelna. Tänka på hur bra ordet naivklok är. Läsa klart Håkan Lahgers kärlekshistoria om Dylan, tänka att jag någon dag borde åka till Woodstock. Fast jag är nog allt en hemmräv.

1 kommentar:

malin sa...

hej blygvink! hur mår du? jag mår bra.

jag har heller inte sett din blogg tidigare, vilket är märkligt då jag under det senaste året förgäves har googlat och snokat igenom andras kommentarer för att hitta karlskronabaserade bloggar.

mig har du nog inte sett för att jag inte syns så ofta. dessutom har jag ingen aning om var man borde synas i den här stan. efter två år har jag fortfarande inte knäckt koden och lyckats snirkla mig in i folks umgängeskretsar. men det gör inte så fasligt mycket.

väldigt trevligt att äntligen har en blogg av en karlskronit att läsa. det gjorde hela min förmiddag, så tack för det!

/vekommen

ps. du verkar också väldigt fin.
pps. just kannan från mon amie är fyndad i värmland, där min mamma bor. men i karlskrona kan man allt jättefynda också!