Sidor

onsdag 9 december 2009

Hjärter Dams sista sång

skrivmaskineri
typing

Jag drömde om Winnerbäck inatt. Han hade krymt, fysiskt och psykiskt, och jag stod bredvid scenen och smålog bittert åt hans nyare pretantiösa texter (läs Ingen soldat). Kanske på grund av att jag missades hans spelning igår. Vilket var första gången sedan jag för första gången såg honom 2003. För vi har haft många fina stunder jag och Lars, men ibland tror jag att vi närmar oss slutet, och då blir jag så pass sentimental att jag antingen måste göra något drastiskt eller åtminstone dricka mig jävligt full. För om Lasse försvinner, försvinner halva jag, sorgligt nog.

Det jag numera (läs denna veckan) glädjs åt är min fina skrivmaskin som jag äntligen hittat en plats för. Och att det snart är fredag. För då är jag frisk. Och då dansar jag.

5 kommentarer:

Lisa sa...

fina bilder :)

David sa...

Fin skrivmaskin, är det den som Cormack McCarthy just sålde?
Lasse har för övrigt varit kass sedan han bestämde sig för att bli den nye Uffe.

blygvink sa...

skrivmaskinen är köpt i hässleholm så jag tvivlar på att den varit i Cormack McCartyhys ägo, men en kan ju hoppas! skönt att jag inte är den enda som saknar trubadurlasse.

PAPPAN OCH HAVET sa...

Tack! Fast jag visste redan att det var du, jag har varit här och kikat någon gång innan och gillar både texter och bilder. Och avundas dig din skrivmaskin. Jag hade en fin men den slutade fungera så min mor kastade iväg den när jag inte visste om det.

PULS UR BALANS sa...

hej fina du! tack för den superfina kommentaren i min blogg, jag blir så himla glad i hjärtat.

du undrade vad jag tycker om för böcker och här kommer mitt svar: min absoluta favoritbok någonsin är fjärilen i min hjärna av anders paulrud (alla hans böcker är helt fantastiska). sedan tycker jag hemskt mycket om linda olssons böcker, och lisas andetag av karel glastra von loon. när det gäller poesi så tycker jag att bruno k öijer är otrolig, och även jörgen lind. om du vill så får du hemskt gärna kommentera tillbaka och berätta vilka dina favoritböcker/favoritförfattare är!