Sidor

fredag 25 december 2009

To Prag with love

flygmaskin
prag

Jag har varit på en liten vinteresa i år, Prag. Och en av mina egenskaper är bland annat att vara ängslig inför allt som har med förändring att göra. Men två heldagar i Prag var alldeles perfekt för min oroliga själ. Vi vandrade längs kvarterstråken, köpte små babushkor och drack kaffe i dess olika former. Med tre vänner som man känner utan och innan men ändå inte. Med tre vänner som kommer bo i mig hela livet, även då vi i stort sätt aldrig ses eller hörs av. Och vi sa att detta skulle bli tradition och jag hoppas vi håller vårt löfte. Nästa gång tar vi Moskva.

2 kommentarer:

Vedde sa...

hoppas vi hittar ett bättre kommunist museum i Moskva!

Fröken Hanna sa...

Åh. Kan du tipsa om något jag borde utforska? Jag ska åka till Prag i April!