Sidor

fredag 8 januari 2010

Briserad

katten
trasad
Jag tänkte att jag skulle tänka som så att enbart köpa ekologiskt kött, äta mer grönsaker och tänka på var maten är producerad. Vi får hoppas att det går. Sen tänker jag att imorgon ska jag ta på min min prickiga klänning, sätta mig runt ett köksbord och bara trivas, för en stund i alla fall, för så länge det varar. Imorgon ska med all säkerhet mitt blod pulsera lite extra, och förhoppningsvis inte bara av rosévinet. Och jag vet att jag har en tendens att skriva pulsera, oavsett vad jag skriver om. Så det ursäktar jag för, redan i förväg. Och någon dag, förhoppningsvis imorgon, ska jag skriva en lista över alla ord som brukar sätta mitt blodomlopp i varv, på ett eller annat sätt.

3 kommentarer:

lovisa sa...

imorgon är alltså ikväll? peppet!

Anonym sa...

pepp! här är några förslag på ord: borra. knort. tjutju.

Lisa sa...

Tycker den första meningen är viktigt, för en bättre värld, så lyft det. och det där med orden, det avlöser spänning! kör hårt

och du är värd ett <3