Sidor

söndag 3 januari 2010

Oberäknelig

prag
karlsbron
lobby
andrea

Nu är jag hemma. Katterna sover på sina platser. Gardiner är nya. Kylskåpet fyllt. Och allt det där idylliska kring mig. Ska med all säkerhet ta mig en kopp te sen. Bara för att få allt återställt. Trots det känner jag mig trött i kropp och huvud, med hemtenta återigen och jobb och en uppsatstermin framför mig, och med en mamma som pratar om min framtid. Som längtar tills jag ska flytta. Men jag vill ingenting. Jag vill bara sitta här i mitt någonting, med csnbidrag, extrajobb, diverseinspiration. Jag fasar över mars månad då jag måste ha gjort mitt val av var jag egentligen ska ta vägen. För jag borde inte följa någon. Jag borde verkligen inte det. Lägger ut bilder från Prag för att få annat att tänka på.

Inga kommentarer: