Sidor

söndag 17 januari 2010

Dagen då jag kallade mig själv; lycklig

alice babs
Har ett sug efter allt som är du ikväll; dvs alfapetpill, samtal om kaffedofter och resor man borde ta men som vi aldrig kommer ha råd med. Din tyngd, mina ursäkter i all sin enkelhet. Framförallt din tystnad i min närhet, man kan kalla ljudet; vår samstämmighet. Vi hade tryckt oss fram mellan diverse kanaler och skrattat åt den tämligen innehållslösa världen. Jag hade spelat gitarrklinket du inte förstår dig på. Kanske sneglat på dig extra under Utan dina andetag, med risk för att vara klyschig. Jag till och med vill vara klyschig, så länge det är med dig. Att bara sitta i knäet, lägga benen över ditt ena och hamna i någon slags fallgrop där jag vet att jag kan landa. Tänk, jag skulle till och med dra naglarna längs din rygg inatt, tills du somnat, eller i alla fall låtit mig tro det.

5 kommentarer:

Hanna sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
PAPPAN OCH HAVET sa...

tack massa för playlisten! nu ska uffe & jag bli bästisar. min bästa playlist nu är ganska deppig. men ändå: http://open.spotify.com/user/poughkeepsie/playlist/05hvEj3KeAgaBk8SK0dw8V

Anonym sa...

Birk tycker att texten e så fasligt liten så det blir svårt att läsa den, man kan ju iförsig själv ordna lite så att den blir lite större, men Birk tycker att det blir ett fasligt ordnande fram och tillbaka, vi har därför beslutat oss för att upplåta ett vädjande om större text

blygvink sa...

jag ska genast åtgärda storlek på texten och tackar samtidigt för playlist!

Moa - En magisk purt... sa...

Så himla gullig bild!