Sidor

söndag 31 januari 2010

Som det allra vackraste ögonlocket

tina

Det kom ett brev. Ett brev jag väntat på. Ett brev jag längtat efter. I den fanns allt jag egentligen önskade mig utan att jag visste det. Porr, en Ulf Lundell tygväska, en äkta tittyfuck blandskiva och ett litet vykort. Det är på något sätt vänskap för mig. Eller rättare sagt, kärlek. Eller, ett band som inte kan tas på men inte heller kan brytas. Och tydligen inte definieras. Det ordlösa bandet till Tina helt enkelt. Det oförklarliga jag känner för henne, den sömniga doften, de skorrande R:en och den allvetande hjärna som jag alltid kommer att avundas. Min förebild genom hela gymnasiet, i hemlighet. Nu, min jämlike, min vän.

2 kommentarer:

Anonym sa...

frida kahlo-fötterna

Ingrid sa...

Hej! Hon som ritade Sticka under stolen heter Karin, hon har ingen blogg.